Dopravní podnik Ostrava ohlásil postupný konec spřažených souprav. Pomůže i šest nových tramvají Škoda 39T

Do konce roku minimum spřažených tramvajových souprav v běžné výpravě. I díky postupnému převzetí 35 nových kusů tramvají Škoda 39T. Dopravní podnik Ostrava (DPO) dnes oficiálně převzal první z nich. Do konce měsíce bude následovat přejímka dalších pěti vozů. Ve výrobní hale skupiny Škoda Transportation v Ostravském Martinově se aktuálně pracuje na 18 těchto moderních tramvají.

Méně spřažených souprav, méně vandalismu. Vyplývá to z dlouhodobých dat DPO. „Zkušenost našich cestujících ukazuje, že cestování ve druhém voze soupravy je pocitově méně bezpečné. Chybí v něm řidič a pasažéři tak mohou mít pocit, že se nemají na koho urgentně obrátit v případě nutné pomoci. Hlavním faktorem je ale větší anonymita cestujících, která některým z nich dává pocit, že si ve voze mohou dělat, co chtějí. Jen v roce 2021 DPO zaplatil za odstraňování následků vandalismu na poškozených druhých vozech v soupravě skoro 150 tisíc korun. Nové vozy zajistí ještě bezpečnější a pohodlnější cestování ostravskou MHD,“ říká primátor města Ostravy Tomáš Macura.

Oficiální převzetí prvního vozu Škoda 39T proběhlo v areálu dílen v Martinově za účasti zástupců města Ostravy, skupiny Škoda Transportation a DPO. Necelý měsíc po té, co tramvaj dokončila zkušební provoz, v jehož rámci najezdila 20 tisíc kilometrů bez cestujících a dalších 20 tisíc s nimi. V tuto chvíli má DPO objednáno 35 tramvají zhruba za 1,7 miliardy korun. Dalších 5 kusů je v opci.

„Vozy Škoda 39T se dnes stávají oficiálně standardní součástí našeho vozového parku. Ostravané budou nové vozy vyrobené Ostravě na míru potkávat nyní v provozu na linkách č. 4 a 10. S postupným nasazováním nových tramvají budou také vyřazovány zastaralé typy vysokopodlažních tramvají T3 a T6, které jsou dnes vypravovány jako spřažené. Konec spřažených souprav vnímám jako další velký milník v rámci procesu modernizace vozového parku DPO,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

„Ostravská MHD se díky novým typům tramvají s okřídleným šípem stane ještě bezpečnější a komfortnější. Nové tramvaje totiž nabízí nejen pohodlné prostory pro cestující, USB nabíječky, ale také mají výrazně inovované bezpečností prvky pro cestující i řidiče. Je skvělé vidět v místních ulicích prohánět se nejmodernější typ tramvaje v ČR, který si navíc vyrobili sami Ostraváci,“ doplňuje Zdeněk Sváta, Senior Viceprezident pro Realizaci ve skupině Škoda Transportation.

Každá tramvaj má 60 míst k sezení a 140 ke stání. Délka vozu je 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, váha prázdného vozidla je více než 36 tun, plně obsazeného pak i 56 tun. Cena za jeden kus vozidla je 47,5 mil. korun.





VSTUP DO DISKUZE